NL EN

Een defect product retourneren

RMA

Ondanks de hoge kwaliteit van onze producten, kan het gebeuren dat een product na verloop van tijd defect raakt. Hier vindt u informatie over het retourneren van defecte producten. U kunt de producten die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden retourneren.

Defect binnen de garantietermijn
Als uw product defect raakt binnen de garantietermijn kunt u een RMA aanvraag bij ons doen. Alleen na onze goedkeuring kan het product naar ons worden teruggestuurd. Dit gebeurt met een RMA (Return Material Authorisation) aanvraag. Als een product is voorzien van een pick-up en returngarantie of een carry-in garantie wordt het product voor reparatie opgehaald en afgeleverd.

Hoe werkt de RMA aanvraag?
U kunt een RMA-aanvraag doen via het RMA-formulier of door een e-mail te sturen naar support@xafax.nl. Wij verzoeken u op uw aanvraag duidelijk te beschrijven wat de klacht of het defect is. Uw aanvraag wordt door ons beoordeeld. Na acceptatie kunt u het product inclusief toebehoren in een deugdelijke verpakking naar ons opsturen. Deze retourzending moet u gefrankeerd doen, u betaalt dus de verzendkosten. Zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen, ontvangt u van ons een RMA-nummer.

Retourgegevens:
Xafax Nederland B.V.
Berenkoog 13
1822 BH Alkmaar

Na ontvangst
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, ontvangt u hiervan per e-mail een bevestiging. Het product wordt vervolgens getest op het aangegeven defect. U ontvangt vervolgens zo spoedig mogelijk het gerepareerde of een vervangend product retour. Xafax kan afhandelingskosten in rekening brengen als het gebrek niet kan worden bevestigd of als het product door de gebruiker beschadigd is.

Garantie
Voor alle hardware en software in ons assortiment gelden garanties. Dat betekent dat u recht heeft op de reguliere garantiebepalingen zoals gesteld in de service en onderhoudsovereenkomst van het betreffende product. Heeft u een vraag? Of wilt u aanspraak maken op de garantie? Neem contact op met onze helpdesk.

Kosten voor een reparatie
Als het defect niet binnen de garantiebepalingen valt, zoals val- stoot of waterschade, molest of oneigenlijk gebruik of de bepaalde garantietermijn, ontvangt u een prijsopgave. U kunt daarna aangeven of u akkoord gaat met reparatie of dat u afziet van verdere afhandeling. In het laatste geval kunt u uw product terugkrijgen met een eventuele rekening voor onderzoekskosten en transportkosten.

Meer informatie?
Neem voor meer informatie contact met ons op via e-mail of via 072-566 7400.
15-05-2019
Nederlanders hebben vertrouwen in contant geld
lees meer...
13-03-2019
CSG Reggesteyn blij met overstap naar cloudbased printen
lees meer...
12-03-2019
Xafax presenteert Slimme oplossingen op het Nationale Bibliotheekcongres 2019
lees meer...
14-02-2019
82% van de Nederlanders nog niet bekend met nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2.
lees meer...
Ja, ik wil graag de Xafax nieuwsbrief ontvangen Aanmelden