NL EN

Klantcase Openbare Bibliotheek Amsterdam

« terug

/media/thumbs/cache/aa33023ba69a2cd4e3a6691c24d99d88_1882.jpg

Alkmaar, 1 juli 2014 |

Bezoekers van de OBA kunnen sinds januari enkel nog elektronisch afrekenen. In alle vestigingen staan nieuwe PinStation betaalautomaten, 30 in totaal.

De beslissing om de stap naar cashless in één keer te doen is een bewuste keuze. Directeur Hans van Velzen: “Er is helder naar de consumenten gecommuniceerd waarom we geen cashgeld meer accepteren. Daar zijn nauwelijks klachten over binnengekomen.”

De overstap naar Cashless

Voor het afrekenen van contributie, boetes en toegang tot faciliteiten zoals internet en printen en kopiëren, kon al jarenlang worden betaald via iDEAL en met betaalautomaten van Xafax. Naast de pinpas accepteerden die automaten ook de Chipknip en muntgeld. Hans van Velzen: “Die betaalautomaten waren afgeschreven, een ideaal moment om naar cashless over te stappen.”

“Dat is veiliger voor de consumenten en onze medewerkers. Je bent af van het leeghalen van de automaten, het tellen en administreren van muntgeld en het inhuren van een bedrijf voor het waardetransport. Dat betekent een forse besparing, die we inzetten om andere servicetaken te verbeteren.”

Lees het complete klantverhaal:
Hans van Velzen, OBA  “Wij zijn trendsetter geweest om over te stappen naar Cashless


> Ik wil meer informatie over Cashless betalen in de bibliotheek
> Bekijk de productpagina van PinStation betaalautomaat voor bibliotheken

15-05-2019
Nederlanders hebben vertrouwen in contant geld
lees meer...
13-03-2019
CSG Reggesteyn blij met overstap naar cloudbased printen
lees meer...
12-03-2019
Xafax presenteert Slimme oplossingen op het Nationale Bibliotheekcongres 2019
lees meer...
14-02-2019
82% van de Nederlanders nog niet bekend met nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2.
lees meer...
Ja, ik wil graag de Xafax nieuwsbrief ontvangen Aanmelden