Menu
Contact
Menu Contact
Tips

Meet: César Sierhuis – Oprichter van Creo Betaalsystemen

Redactie Xafax Redactie Xafax

Enige tijd geleden kondigden wij de overname van branchegenoot Creo aan. Vandaag maken we kennis met César Sierhuis. Hij is een van de oprichters en directeur van Creo.  

 

César, wat kan je vertellen over je carrière?

Ik ben in 1988 afgestudeerd als industrieel ontwerper. Toen was dat nog achter de tekentafel en niet achter een computer. Vanuit daar heb ik vrij snel de switch gemaakt naar sales en marketing. In 2009 ben ik samen met mijn compagnon Erik van Egeraat het bedrijf Creo gestart. Veel grote bedrijven hadden toentertijd, een apart parkeersysteem, toegangssysteem en betaalsysteem die niet onderling communiceerden of samenwerkten. Met Creo hebben we daarop ingespeeld en zijn we die systemen gaan integreren.

Daar zijn we succesvol in geworden, met name in twee markten: studentenverenigingen en veerbootmaatschappijen. Dat zijn niet de internationale maatschappijen, maar juist de veerboten die binnenlandse vaarten maken, zoals tussen de Waddeneilanden. Naast deze twee pijlers doen we nog veel meer, van clubs tot motorcrossbanen, maar de algemene deler is de systeemintegratie en software ontwikkeling. Dus we koppelen systemen en voegen functionaliteiten toe, zodat de ondernemer efficiënter en effectiever kan werken. 

 

 

Wat was de reden voor de overname van Creo door Xafax?

We zijn Creo gestart met het idee geen personeel aan te nemen, de kosten laag te houden en zo een select groepje klanten optimaal te bedienen. Op die manier hebben we ruim tachtig tevreden klanten weten te bedienen. Erik en ik zijn inmiddels de 60 jaar gepasseerd. Toen wij 60 werden, inmiddels alweer drie jaar geleden, zeiden wij tegen elkaar ‘Als er met een van ons wat gebeurt, dan hebben wij ruim 80 klanten die daar een probleem mee krijgen’. Die continuïteit voor onze klanten, daar maakten wij ons zorgen om. Vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar een partij die ons over wilde nemen. Omdat wij erg trots zijn op onze klanten en we daar al erg lang een hele goede relatie mee hebben, wilden we er wel zeker van zijn dat zij bij een goede partij terecht zouden komen. Met dat in gedachten ben ik wel heel blij met Xafax.

 

Waarom viel de keuze op Xafax?

Ik ben zelf een Amsterdammer; recht door zee. Dat zijn de mannen van Xafax ook, dus die klik is er heel erg. Xafax zit ook in dezelfde tak van sport, alleen doen zij dat van origine in andere marktsegmenten, zoals scholen en bibliotheken. Wat dat betreft is het gewoon een hele goede match. 

De samenwerking bevalt tot nu toe ook prima. Natuurlijk moet je altijd even aan elkaar wennen, maar het contact is goed en we zijn er vooralsnog heel blij mee. Het belangrijkste is dat onze klanten zo weinig mogelijk van de overname merken. Daarom doen wij er alles aan om onze kennis zo goed en snel mogelijk over te dragen aan onze Xafax-collega’s. Aan onze klanten doen we bovendien de oproep dat áls ze op- of aanmerkingen hebben, ze dat vooral direct aan moeten geven. Zo kunnen wij daar als organisatie adequaat op reageren.

 

Wat is jouw rol binnen de overname?

Wij hebben ons contractueel nog twee jaar verbonden om de overdracht soepel te laten verlopen. Ik houd me vooral bezig met het adviseren van de accountmanagers, dus echt de sales en marketing.

 

Wat kan je ons verder over jezelf vertellen? Heb je hobby’s bijvoorbeeld?

Ik ben een fanatiek wedstrijdzeiler. Ik vaar in hetzelfde bootje als drievoudig olympisch kampioene Marit Bouwmeester. Ik vaar een Europees circuit, waarbij ik wedstrijden doe in landen door heel Europa. Ik ga over twee weken bijvoorbeeld naar Spanje.

Wat vind je daar zo leuk aan?

Ik ben een doener en ik ben graag buiten. Zeilen is bovendien een heel ingewikkelde sport, want je hebt met de elementen te maken. Windkracht en -richting, stroming, golfslag, noem maar op. Geen dag is daardoor hetzelfde. Daarnaast is het fysiek uitdagend, want je moet met je lichaam die boot rechthouden en snel laten varen. Bovendien zit er ook nog een tactisch aspect in, want je komt elkaar continu tegen op het water en je kunt de wind bij iemand anders uit de zeilen nemen. Je raakt nooit uitgeleerd dus en dat maakt het heel leuk.

 

Wat vind je het leukste onderdeel aan jouw werk? Je mag er maar één kiezen!

Met de klant kijken naar zijn organisatie en op basis van de analyse techniek leveren om er voor te zorgen dat de klant efficiënter en effectiever kan werken. Dat vind ik het leukste!

 

Wat is je doel voor de toekomst?

Het belangrijkste is om gezond en vrolijk door het leven te gaan. Dat is mijn belangrijkste doel. Dat betekent dat je niet alleen maar thuis op de bank moet gaan zitten, maar lekker actief blijft. Dat kan zowel op werkgebied als in je vrije tijd.

 

Tot slot:

  • Bioscoop of thuis op de bank? 
    Thuis op de bank 
  • Bier of wijn? 
    Wijn
  • Meest gebruikte app? 
    Signal
  • Laatste elektronische aankoop? 
    Sporthorloge 
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om je de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid
Wij geven om jouw privacy

Je kunt je cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals jouw voorkeurstaal of de regio waarin je je bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.