Menu
Contact
Menu Contact
Nieuwe collega

Meet: Damian van Dijk en Mirdin Taam

Redactie Xafax Redactie Xafax

In augustus hebben we twee nieuwe collega's mogen verwelkomen bij Xafax ICT, Damian en Mirdin. Damian is begonnen als servicedesk medewerker/1e lijn en Mirdin is gestart als verkoper binnendienst. Graag laten we je kennismaken met hen!

Wie ben je?

Damian: Ik ben Damian van Dijk.

Mirdin: Ik ben Mirdin Taam. Ik ben 20 jaar en kom uit Alkmaar

 

Wat zijn je hobby’s?

Damian: Sporten en autosport kijken vind ik erg leuk om te doen. 

Mirdin: Ik vind het vooral leuk om uit te gaan met vrienden. Ik hou mij ook graag bezig met films of series en dan natuurlijk nog wat games hier en daar. Daarnaast vind ik het ook geweldig om lekker rond te reizen.

 

Waar bestaat jouw takenpakket uit?

Damian: Ik ben het eerste aanspreekpunt voor gebruikers en help hen op een klantvriendelijke en duidelijke manier. Goed doorvragen om het probleem te achterhalen is belangrijk, net als het geven van terugkoppeling over de status van meldingen. 

Mirdin: Ik zit een beetje tussen twee afdelingen in, dus ik ben bezig met offertes maken voor bestaande klanten ter ondersteuning voor Valentijn. Ik zit ook nog voor de andere helft bij de helpdesk dus ik moet tickets oplossen en telefoontjes opnemen en daarvoor dan tickets aanmaken of het probleem gelijk oplossen. Eerst is het vooral nog het leren van de systemen maar dat is waar ik naartoe aan het werken ben.

Hoe ben je bij Xafax terecht gekomen?

Damian: Ik heb het bedrijf gevonden via LinkedIn en via daar meer onderzoek naar het bedrijf gedaan, en uiteindelijk gesolliciteerd. 

Mirdin: Ik was klaar met mijn opleiding en had nog een tijdje een verkoopbaan gedaan in de tussentijd maar ik wou toch heel graag een nieuwe uitdaging en dan vooral in ICT. Ik was aan het kijken tussen vacatures die een beetje in mijn omgeving zaten en daar vond ik dus de vacature van Xafax als helpdesk medewerker. Ik heb toen de site bekeken en toen zag ik het als een bedrijf waar ik heel graag zou willen werken dus toen had ik gelijk een mailtje gestuurd. Na het eerste gesprek wist ik al helemaal zeker dat ik hier terecht wou komen.

 

Hoe bevalt je nieuwe baan tot nu toe?

Damian: Heel goed! Er zijn veel dingen die nieuw zijn, maar dat zie ik graag als nieuwe leerprocessen.

Mirdin: Tot nu toe gaat het allemaal al de goede kant op. Het is en blijft natuurlijk altijd nog een beetje leren en al helemaal in de ICT waar alles snel veranderd. Daarnaast word ik geweldig ondersteunt door mijn collega’s en gaat het leren echt extreem snel.

 

Wat zou je nog willen leren van je collega’s?

Damian: Ik zou graag van collega’s willen leren wanneer en hoe zij besluiten iets door te zetten naar 2e of 3e-lijns support, zodat ik beter weet waar de grenzen van mijn rol liggen. 

Mirdin: Ik wil zeker nog even wat meer leren over allebei de kanten van mijn baan want dan kan ik al mijn collega’s en de klanten beter helpen met welk probleem er dan ook is. Ook wil ik langzaamaan meer weten over Xafax als bedrijf en waar ik nog eventueel nog naar kan doorgroeien.

 

Wat is je doel voor de toekomst?

Damian: Mijn doel voor de toekomst als servicedeskmedewerker is om mijn technische kennis verder uit te breiden en steeds zelfstandiger en efficiënter problemen op te lossen. Ik wil groeien in mijn rol door ervaring op te doen met verschillende systemen en werkomgevingen. Op termijn zou ik graag doorgroeien naar een 2e-lijns functie of me specialiseren in een bepaald IT-gebied. Daarnaast wil ik blijven werken aan mijn communicatieve vaardigheden, zodat ik gebruikers niet alleen technisch goed help, maar ook op een klantgerichte en duidelijke manier. 

Mirdin: Mijn doel is om te groeien als persoon in de ICT en als verkoop binnendienst want ik ben nog jong en ik heb nog veel te leren. Er zijn ook nog veel dingen die ik kan leren van de zakelijke wereld.

 

Wat moeten we absoluut ook nog van je weten?

Damian: Wat je absoluut nog van mij moet weten, is dat ik iemand ben die verantwoordelijkheid neemt en betrouwbaar is. Als ik ergens aan begin, maak ik het ook af en kunnen collega’s op me rekenen. Daarnaast ben ik leergierig en pak ik nieuwe dingen snel op. Ook als ik iets nog niet weet, zie ik dat als een kans om te leren. Ik duik erin en zorg dat ik het onder de knie krijg. Die combinatie van inzet en leerbereidheid maakt dat ik mij steeds verder wil blijven ontwikkelen 

Mirdin: Ik hou van lopen en sociaal zijn dus je kan altijd even langskomen.

 

Tot slot:

Damian: 

  • Bioscoop of thuis op de bank? 
    Liever thuis op de bank
  • Bier of wijn? 
    Wijntje
  • Meest gebruikte app? 
    TikTok/Snapchat
  • Whatsapp of Signal? 
    Whatsapp
  • Laatste elektronische aankoop? 
    Samsung s25 Ultra
  • Pinnen met een bankpas of telefoon/watch?
    Telefoon

Mirdin:

  • Bioscoop of thuis op de bank? 
    Thuis op de bank
  • Bier of wijn? 
    Bier
  • Meest gebruikte app? 
    Spotify en YouTube
  • Whatsapp of Signal? 
    Whatsapp
  • Laatste elektronische aankoop? 
    Sony wh-1000xm4 (Headset voor muziek)
  • Pinnen met een bankpas of telefoon/watch?
    Telefoon
Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om je de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid
Wij geven om jouw privacy

Je kunt je cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals jouw voorkeurstaal of de regio waarin je je bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.