Damian: Ik ben Damian van Dijk.
Mirdin: Ik ben Mirdin Taam. Ik ben 20 jaar en kom uit Alkmaar
Damian: Sporten en autosport kijken vind ik erg leuk om te doen.
Mirdin: Ik vind het vooral leuk om uit te gaan met vrienden. Ik hou mij ook graag bezig met films of series en dan natuurlijk nog wat games hier en daar. Daarnaast vind ik het ook geweldig om lekker rond te reizen.
Damian: Ik ben het eerste aanspreekpunt voor gebruikers en help hen op een klantvriendelijke en duidelijke manier. Goed doorvragen om het probleem te achterhalen is belangrijk, net als het geven van terugkoppeling over de status van meldingen.
Mirdin: Ik zit een beetje tussen twee afdelingen in, dus ik ben bezig met offertes maken voor bestaande klanten ter ondersteuning voor Valentijn. Ik zit ook nog voor de andere helft bij de helpdesk dus ik moet tickets oplossen en telefoontjes opnemen en daarvoor dan tickets aanmaken of het probleem gelijk oplossen. Eerst is het vooral nog het leren van de systemen maar dat is waar ik naartoe aan het werken ben.
Damian: Ik heb het bedrijf gevonden via LinkedIn en via daar meer onderzoek naar het bedrijf gedaan, en uiteindelijk gesolliciteerd.
Mirdin: Ik was klaar met mijn opleiding en had nog een tijdje een verkoopbaan gedaan in de tussentijd maar ik wou toch heel graag een nieuwe uitdaging en dan vooral in ICT. Ik was aan het kijken tussen vacatures die een beetje in mijn omgeving zaten en daar vond ik dus de vacature van Xafax als helpdesk medewerker. Ik heb toen de site bekeken en toen zag ik het als een bedrijf waar ik heel graag zou willen werken dus toen had ik gelijk een mailtje gestuurd. Na het eerste gesprek wist ik al helemaal zeker dat ik hier terecht wou komen.
Damian: Heel goed! Er zijn veel dingen die nieuw zijn, maar dat zie ik graag als nieuwe leerprocessen.
Mirdin: Tot nu toe gaat het allemaal al de goede kant op. Het is en blijft natuurlijk altijd nog een beetje leren en al helemaal in de ICT waar alles snel veranderd. Daarnaast word ik geweldig ondersteunt door mijn collega’s en gaat het leren echt extreem snel.
Damian: Ik zou graag van collega’s willen leren wanneer en hoe zij besluiten iets door te zetten naar 2e of 3e-lijns support, zodat ik beter weet waar de grenzen van mijn rol liggen.
Mirdin: Ik wil zeker nog even wat meer leren over allebei de kanten van mijn baan want dan kan ik al mijn collega’s en de klanten beter helpen met welk probleem er dan ook is. Ook wil ik langzaamaan meer weten over Xafax als bedrijf en waar ik nog eventueel nog naar kan doorgroeien.
Damian: Mijn doel voor de toekomst als servicedeskmedewerker is om mijn technische kennis verder uit te breiden en steeds zelfstandiger en efficiënter problemen op te lossen. Ik wil groeien in mijn rol door ervaring op te doen met verschillende systemen en werkomgevingen. Op termijn zou ik graag doorgroeien naar een 2e-lijns functie of me specialiseren in een bepaald IT-gebied. Daarnaast wil ik blijven werken aan mijn communicatieve vaardigheden, zodat ik gebruikers niet alleen technisch goed help, maar ook op een klantgerichte en duidelijke manier.
Mirdin: Mijn doel is om te groeien als persoon in de ICT en als verkoop binnendienst want ik ben nog jong en ik heb nog veel te leren. Er zijn ook nog veel dingen die ik kan leren van de zakelijke wereld.
Damian: Wat je absoluut nog van mij moet weten, is dat ik iemand ben die verantwoordelijkheid neemt en betrouwbaar is. Als ik ergens aan begin, maak ik het ook af en kunnen collega’s op me rekenen. Daarnaast ben ik leergierig en pak ik nieuwe dingen snel op. Ook als ik iets nog niet weet, zie ik dat als een kans om te leren. Ik duik erin en zorg dat ik het onder de knie krijg. Die combinatie van inzet en leerbereidheid maakt dat ik mij steeds verder wil blijven ontwikkelen
Mirdin: Ik hou van lopen en sociaal zijn dus je kan altijd even langskomen.
Damian:
Mirdin: