Menu
Contact
Menu Contact
Actueel

Mobiel betalen blijft maar doorgroeien

Met de mobiel betalen blijft doorgroeien

Het pinnen zonder pinpas wint steeds meer terrein. Het afrekenen met een smartphone, smartwatch of een andere wearable begint in te lopen op het betalen met een pinpas.

Volgens de Betaalvereniging Nederland is het groeiende succes van contactloos betalen deels te danken aan de invoering van Apple Pay en Google Pay. Het is onvermijdelijk dat het betalen met een smartphone op den duur de overhand gaat krijgen. Zeker als alle mobiele telefoons zijn voorzien van een near-field communication (nfc)-chip, wat bij alle nieuwe mobiele telefoons al het geval is. Er zijn al Nederlandse banken die hun klanten de mogelijkheid bieden om contactloos te betalen met een wearable, zoals een ring, armband of horlogebandje met ingebouwde chip.

In juli 2021 was 86 procent van alle pinbetalingen contactloos. 1 op de 5 van deze contactloze betalingen werd gedaan met een apparaat. De coronapandemie heeft de groei van contactloos betalen verder bevorderd, omdat veel klanten liever geen pinapparaat meer willen aanraken.

Met onze diensten en producten zetten wij al jaren in op het eenvoudig, veilig en slim maken van cashless betalen. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.