Menu
Contact
Menu Contact
Actueel

Meet: Mark Metzelaar - Directeur Xafax Visuals

Redactie Xafax Redactie Xafax
Meet: Mark Metzelaar - Directeur Xafax Visuals

Aan het begin van dit jaar kondigden wij de overname van InfoWorks Automatisering aan en daarmee de start van Xafax Visuals. Inmiddels zijn we wat maanden verder. Hoog tijd dus voor een kennismaking met het gezicht achter Xafax Visuals: Mark Metzelaar.  

Wie ben je? 

Ik ben Mark Metzelaar. Ik ben 32 jaar en algemeen directeur en mede-eigenaar bij Xafax Visuals. Hiervoor werkte ik voor InfoWorks. De overname door Xafax is in januari gecommuniceerd, maar wij waren er achter de schermen al in juni vorig jaar mee bezig, een dag na mijn trouwdag! 

Wat zijn je hobby’s?

Mijn grootste hobby is waterpolo. Dat doe ik bij De Reuring in Langedijk. Daarnaast kijk ik graag films en series, zoals Jack Ryan of Jason Bourne. Ook vind ik het leuk om met een drone te vliegen, met name voor fotografie of mapping. Dat is toch die affiniteit met techniek en gadgets die dan naar boven komt.  

Waar bestaat jouw takenpakket uit? 

Als algemeen directeur moet ik het bedrijf in goede banen leiden. Daarbij heb ik eigenlijk steeds een andere pet op. Soms doe ik verkoop, soms logistiek, maar ik duik ook nog geregeld de montage in. Dat vind ik leuk, want dat werkt verhelderend. Bij het monteren van onze producten kom je de eindgebruiker tegen. Op scholen zijn dat bijvoorbeeld leerkrachten. Van hen hoor ik dan vaak hele interessante feedback en informatie.  

Kun je wat vertellen over de samenwerking met Xafax? Hoe is die tot stand gekomen? 

De eigenaar van InfoWorks, Walter, ging er mee stoppen. Toen is mij gevraagd om het bedrijf over te nemen. Ik werkte er al geruime tijd en had daar wel oren naar. Tegelijkertijd had ik nog helemaal geen ervaring in het runnen van een organisatie. Daarom was ik op zoek naar een ervaren partner die thuis is in de ICT en mij kon sturen op het gebied van leidinggeven. Uiteindelijk hebben we met Xafax een hele goede partij gevonden. 

Waarom is de keuze op Xafax gevallen? 

Xafax is een mooi bedrijf in de buurt, met een sterke dienstverlening en jaren ervaring. De mensen van Xafax hebben een typische West-Friese mentaliteit. Nuchter en hardwerkend. Dat is iets waar ik mijzelf ook goed in kan vinden. Eigenlijk klikte het direct. 

Hoe bevalt de samenwerking tot nu toe? 

Dat bevalt top. Wij zijn meteen bij Xafax in het pand getrokken. Je krijgt natuurlijk veel indrukken in het begin, maar we kwamen echt in een warm bad terecht. Super gastvrije, vriendelijke en behulpzame collega’s. Je merkt echt dat er een teamspirit heerst. Van de programmeur tot aan de inkoper, iedereen is erop gebrand om sámen verder te komen.  

Wat merken klanten eigenlijk van de overname? 

Behalve de naamswijziging niet heel veel. Voor veel klanten was ik al de contactpersoon. Wat een groot voordeel voor klanten is, is dat wij nu een groter team hebben. Hierdoor kunnen we onze dienstverlening nog professioneler aanbieden. Daarnaast kunnen we als Xafax zijnde een breed scala aan producten aanbieden, maatwerk leveren en daarin één punt van contact zijn. 

Wat is je doel voor de toekomst? 

Ik kan wel zeggen dat we de grootste of meest bekende willen worden, maar dat is volgens mij de verkeerde insteek. Ik wil graag onze klanten nóg beter en professioneler van dienst kunnen zijn. Uiteindelijk zijn we er voor hen en voor de volgende generatie die zij opleiden.  

Wat vind jij het leukste onderdeel van jouw werk? Je mag er maar één kiezen. 

Lastig. Er is heel veel leuk. Uiteindelijk is positieve terugkoppeling van de klant het leukste. Meestal gebeurt dit direct na installatie van een van onze producten of na een training. Dat is waar je het voor doet. Dan weet ik dat onze producten op de juiste plek zijn en dat de mensen er blij mee zijn. Daar word ik zelf ook heel blij van.  

Tot slot: 

  • Bioscoop of thuis op de bank? 
    Thuis op de bank 

  • Bier of wijn? 
    Bier 

  • Meest gebruikte app? 
    Spotify 

  • Whatsapp of Signal? 
    Whatsapp 

  • Laatste elektronische aankoop? 
    ReMarkable  

Kennismaking 
Wil jij kennis maken? Plan direct jouw kennismaking in met Mark 

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.